casio f91w içine bakalım

Casio F91W'nin İçine Bakalım

Bugün biraz nostalji yapayım istedim ve çocukken hayallerimi süsleyen, bir süreliğine hem orjinaline hem de çakmasına sahip olduğum, şimdilerin "asker saati"
Casio f91w nin içine bakayım dedim. internette biraz araştırma yaptıktan sonra Casio F91w ile ilgili birkaç fotoğraf buldum. Hadi beraberce bakalım:



Casiomuzun arkasına baktığımızda üzerinde 593 model numarası stainles steel back vesaire gibi ifadelerin yer aldığı çelik kapağı görüyoruz. Yerine ince yıldız uçlu tornavidayla açılan 4 tane vidayla sabitlenmiş.






Vidaları çıkarınca iç aksam(sanki arabadan bahsediyorum) ve metal kapak arasındaki beyaz plastik zımbırtıyı görüyoruz. tahminime göre bu plastik şey darbe emici(gshock gibi değil tabi ki) bir görev üstlenmekte.





Plastiği çıkartınca altında metal bir kapak görüyoruz. bu pili sabitliyor. bu arada yeri gelmişken söyliyeyim F91'in replicalarında kullanılan pil resimde gördüğünüz gibi kocaman değil. aspirin hapı büyüklüğünde ufacık piller kullanıyorlar. ama Casio bu kocaman pili kullanıyorsa bir bildiği vardır diyorum.






Bu resimde de beyaz plastik bir gövdeye yerleştirilmiş lcd ekran ve elektronik parçaları görüyoruz.







Bir de yandan bakalım. Şu yan taraftaki parlak metal kısımlar bir nevi devre anahtarı vazifesi görmekte. siz butonlara bastıkça bu metal parçacıklar devredeki ilgili yerlere dokunup devreyi tamamlıyor ve neler oluyor neler. işte hayat da böyledir zaten neler olur neler değil mi sevgili okuyucum?





Bu resimde de saatin işlemcisini görüyoruz. işlemcinin üüzerindeki devreyi sağdan sola dolaşan barkod gibi paralel çizgiler ise devreden aldığı komutu lcd ekrana ileten bir nevi soket. Tabi arada içinde iletken metal parçaları olan plastik bir zımbırtı var ama onun fotoğrafını bulamadım.







Bu da son fotoğraf. buna yazacak birşey bulamadım. zaten her şey ortada daha ne diyim ey okuyucu!!!

2 yorum: Yorum Gönder
  Unknown

24 Aralık 2020 15:13

Teşekkürler

  Unknown

8 Ekim 2021 16:23

Saat cok saglam alacaklara tavsiye ederım

saatli blog hakkında!

saatli blog | 2009 - gittiği yere kadar!
saatliblog

alengirli arama şeyisi!